Friday, April 3, 2009

开始~~

从马来西亚来到布里斯本。。。虽然只是8小时的飞机,但是却到了一个完全不一样的世界,在这里,还有3年的日子要过!虽然这个课程是我想要朝向的地方,但是内容去却不是我很有兴趣的,这样说起来好像很矛盾吧?er...怎么说呢,我现在读的课程是有关舞台的,简单来说,是幕后工作人员,专业来说,是读灯光,舞台管理的课程,我以后是想到香港发展,把自己献给演唱会的制作里,但是这里的都是关于“西方的舞台剧”。。很明显是不一样的东西,但是,我觉得,应该以后也可以用到的咯,因为,都是舞台嘛。。。

澳洲人跟大马人很不一样,他们很友善,但是却不热情,搞得我突然觉得自己真的很像是别的星球来的酱。。只在哪里静静的。。。话突然变成很少了,因为还蛮难混进他们的话题的。。。我的世界突然间就从热闹开心的环紧变成的孤独的一个人。。。。很不习惯~

但是现在在这里都快2个月了吧。。。还是那个样子,我也不懂是好还是坏,哎。。。真的是字体不能表达的心情啊。。。。

2 comments:

  1. hey cheer up..keep ur eyes focused on what u want to achieve..the journey's never gonna be easy, if it is, it's not something of much value now is it? look at it this way, when much is given, much will be required. if u want more out of ur life, want to reach ur goals, there's a price attached to it, n that's hard work! perseverance!

    n don't worry about getting lonely, just give it time, u'll soon find friends that u could relate to, friends that would lend a listening ear to ur problems, big or small, well u already have one over here.

    don't be discouraged k? remember what ur here in brisbane for, to enjoy urself n attain all the education u need for ur future, don't stray away from ur purpose! find joy in every problem, laugh at how silly they are!

    alright, take care n have a good year!

    signing off,
    ur friend, adryenne

    ReplyDelete
  2. 哈哈,有谁可以这么快适应突然转变的环境呢?
    我是百分二百不能得咯..虽然说放眼未来,现在所受的都是为你未来而铺的地毯啊!
    当然也不能忘记你现在的心情,吃苦的滋味不容易忘掉吧 xP

    保持你现有的冲劲和兴趣,不要太松懈,也不要过于勉强
    (勉励自己要坚强),适当的 '勉强' 就行了^^
    加油哦!

    SiNchaN 字

    ReplyDelete